Το σπίτι

Το σπίτι

Κυριακή 17 Ιανουαρίου 2016

Ηλεκτρικό Ποδήλατο

Αυτάρκεια χωρίς ελευθερία στην μετακίνηση δεν υπάρχει

Εμείς είχαμε ένα επιπλέον σοβαρό πρόβλημα ότι το Σαμαρι ειναι προσβάσιμο μόνο με ανηφόρες χιλιομέτρων. Ετσι το όχημα που έπρεπε να επιλέξουμε έπρεπε να ειναι πολύ δυνατό. Το άλλο μας πρόβλημα ήταν ότι ακόμα και αυτοί που εμπορεύονταν ηλεκτρικά ποδήλατα δεν γνώριζαν πολλά για το θέμα.
   Μετά απο μακρόχρονη έρευνα καταλήξαμε στα εξής. Η ευρωπαική νομοθεσία επιτρέπει την χρήση ηλεκτρικού μοτέρ στα ποδήλατα με ίσχύ μέχρι 250 W (η ισχύς σε W ειναι μονάδα μέτρησης της δύναμης του οχήματος ανάλογη με τα κυβικά στη  μηχανή εσωτερικής καύσης). Εφόσον μιλάμε για ποδήλατο η υποβοήθηση με πηδάλι ειναι υποχρεωτική. Λειτουργεί βέβαια και με το γκάζι μόνο αλλά η δύναμή του πέφτει αρκετά. Ενα άλλο στοιχείο που έχει ο ηλεκτροκινητήρας ειναι τα V. Οσο περισσότερα είναι τόσο πιο ισχυρός ειναι ο κινητήρας. Εμείς έχουμε 48 V. Ενα άλλο πρόβλημα ειναι οι μπαταρίες. Υπάρχουν δύο ειδών μπαταρίες οι λιθίου που ειναι ελαφριές και έχουν αρκετή αντοχή αλλά ειναι ακριβές και οι μολύβδου που ειναι βαριές αλλά ειναι φτηνές. Εμείς επιλέξαμε τις μολύβδου για να έχουμε φτηνά ανταλλακτικά στις μπαταρίες. Ενδεικτικά αναφέρω οτι το συγκεκριμένο όχημα έχει 4 μπαταρίες 12V X 4= 48V. Η κάθε μία 12άρα στοιχίζει 20 ευρώ ενω αν ήταν λιθίου θα στοίχιζε 200 ευρώ. Για την ισχύ της μπαταρίας πρέπει να δούμε τα A .Το δικό μας οχημα ειναι 14 A. Δηλαδή ειναι πανίσχυρο. Μπορεί να ανέβει με βαρύ φορτίο ανηφόρες χιλιομέτρων χωρίς να αδειάσουν οι μπαταρίες του οχήματος.
Χωρίς να υπολογίσει κανείς τα προαναφερόμενα καλό ειναι να μην επιχειρήσει να προβεί σε αγορά ηλεκτρικού ποδηλάτου γιατί θα απογοητευτεί. Δεν ειναι όλα τα ίδια. Για παράδειγμα ποδήλατο 200 W, με 24 V μπαταρία 10 Α δεν θα σας πάει πουθενά.
Πρέπει να τονιστεί οτι την συναρμολόγηση ηλεκτρικών ποδηλάτων κάνουν και ελληνικές εταιρίες.
Αντε καλές βόλτες.  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου